tag:blogger.com,1999:blog-22839454.post336136038859130619..comments2023-12-20T21:29:49.196+01:00Comments on esbribloggen – om entreprenörskap, innovation och småföretagande: Sociala medier – frälsare eller tidstjuvESBRIhttp://www.blogger.com/profile/09095491294889373139noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-22839454.post-25688228992950406062011-04-14T22:49:00.854+02:002011-04-14T22:49:00.854+02:00Stort tack för omnämnande. Apropå rubriken "S...Stort tack för omnämnande. Apropå rubriken "Sociala medier - frälsare eller tidstjuv" så tror jag helt enkelt att (ett företags egna aktiviteter i) sociala medier blir vad man gör det till. <br /><br />Vissa företag är riktigt bra på marknadsföring, andra är det inte. Framgång och nytta av sociala medier är inte givet för alla.<br /><br />För vissa företag och organisationer kan aktiviteter i sociala medier göra stor skillnad, medan de för andra (pga okunskap, oengagemang eller något annat) blir en tidstjuv och en flopp.<br /><br />I vilket fall tror jag inte att det beror på "sociala medier", utan på hur man valt att använda sig av dem.Lena Carlsson (Kreafon)http://www.kreafon.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22839454.post-40170997812387508782011-04-08T16:51:07.877+02:002011-04-08T16:51:07.877+02:00Professor Alf Rehn menar att de flesta företag ser...Professor Alf Rehn menar att de flesta företag ser sociala medier enbart som ytterligare en marknadsföringskanal. Han liknar dem vid Ove i Solsidan: http://computersweden.idg.se/2.2683/1.377913<br />Ganska träffande men man hoppas ju att kunskapen om sociala medier ska fördjupas så att vi slipper de värsta sociopat-företagen...Åse Karlénhttp://www.esbri.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-22839454.post-27513403984481883912011-04-08T10:39:11.769+02:002011-04-08T10:39:11.769+02:00Väl talat! Och precis som med all annan marknadsfö...Väl talat! Och precis som med all annan marknadsföring är det förstås viktigt att man har en strategi för sin sociala medier-satsning. Annars blir det lätt att företaget bara syns i sociala medier "för att man ska" eller "för att alla andra gör det".Jenny Forsberghttp://www.facebook.com/densnallaforetagarennoreply@blogger.com