torsdag, september 17, 2009
Ambassadör Barzun annonserar ”One Big Thing 2.0”
I dagarna tre pågår årets Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum. Vi arrangerar det tillsammans med Närningsdepartementet och U.S. Department of Commerce. I skrivande stund sitter jag på seminariet ”The process of raising capital for growth”. Två av våra amerikanska talare coachar Mattias Swenson, en av entreprenörerna bakom Bloglovin i hur han ska presentera sitt företag för investerare. Och det inför en publik på uppemot 100 personer...
Ett av råden han har fått förkortas KISS: keep it simple stupid! Mattias själv sa att en av de saker de strävar efter är att: "Keep the users coming back for more. A bit like crack"
I går hölls huvudforumet där USA:s nya ambassadör Matthew Barzun avslöjade att han ska fortsätta med satsningen på cleantech, One Big Thing, som hans företrädare startade (Här finns en artikel om det på ESBRI:s webb. Du kan också läsa mer på ambassadens webb) . Även di.se och E24 fick en pratstund med ambassadören i samband med forumet.
I eftermiddag bär det iväg till Göteborg och aktiviteter med de amerikanska talarna.
Magnus Aronsson, Vd för ESBRI
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar