De flesta affärsplaner attraherar varken kunder eller finansiärer. Då gäller det för entreprenören att våga släppa taget om sin ursprungsidé, och ta till plan B.
Först när entreprenören lyfter blicken och börjar experimentera kan de verkliga affärsmöjligheterna födas. Så var det till exempel i succéföretag som Google och Starbucks, och deras tillvägagångssätt kan tillämpas även i andra företag.
Det menar John Mullins, som skrivit boken ”Getting to Plan B: Breaking Through to a Better Business Model” (tillsammans med Randy Komisar). Boken har bland annat rankats som nr 1 på amerikanska Inc. Magazines lista över ”Best Books for Business Owners”.
11 mars kommer John Mullins till Sverige och Estrad för att dela med sig av sin mångåriga erfarenhet av att utveckla nya affärsmöjligheter. OBS: Föreläsningen är för närvarande fullsatt. Men det kommer gå att se den i sin helhet som webb-tv i efterhand. För er som är otåliga, här är ett klipp med Mullins redan nu:
/ Jonas
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar