fredag, december 09, 2011

Trendigt företagande

Jaqueline Kothbauer, som skrivit boken ”Mediababe”, var en av talarna på Trendgalan.
I dag har jag besökt Trendgalan som arrangerades av So Stockholm på Dansens hus. Programmet innehöll massor av korta men intressanta presentationer om design, varumärken och hur vi ska marknadsföra oss smart.

Några av de saker jag har tagit fasta på under dagen är hur viktigt det är att få människor vi möter att komma ihåg oss. Den som vill bygga ett starkt varumärke måste hitta och ha stenkoll på personerna i sin målgrupp. Vad tycker de är bra, vad vill de ha, vad behöver de?

Vi lever i ett samhälle fullt av konkurrens, och det gäller att hitta ett sätt att sticka ut så att människor kommer ihåg din produkt. Använd de sociala medierna och fundera på om någon i ditt kontaktnät har en välbesökt blogg, eller känner någon som har en…

Tänk efter vilket problem som din produkt eller tjänst löser. Lyft fram det! Var kreativ!

Under dagen bjöds vi också på supergott kaffe från Johan & Nyström och en smarrig lunch från ICA to go. Båda var nominerade till Trendpriset 2011.

EDIT: Fotografiska museet vinner Trendpriset 2011

/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar