fredag, december 02, 2011

Julruschen har börjat – i alla fall när det gäller evenemang!

Adventsstjärnan tänd – check. Glöggen provsmakad – check. Fikat saffransbulle – check.

Men jag vill ju också hinna med att gå på en del av alla de intressanta evenemang som är på gång så här mitt i julstöket. Kolla in en del av nästa veckas utbud:

Veckan börjar med ett seminarium om kompetensutveckling i våra allra minsta företag. Arrangeras av Entreprenörskapsforum på måndag eftermiddag.

Småföretagarexportdagen går av stapeln på tisdag och programmet är fullspäckat med intressanta talare.

På onsdag medverkar Per Frankelius i en gratis konferens om miljöteknik ute på Arlanda konferens. Kolla även gärna in hans Estradföreläsning från förra veckan på ESBRIs kostnadsfria webb-tv.

Som om det inte vore nog delar våra kontorsgrannar Venture Cup ut pris för bästa affärsidé på onsdag kväll. Deras evenemang brukar alltid vara välbesökta så bra mingel utlovas.

På fredag arrangeras den årliga Trendgalan. Det blir en heldag fylld med korta presentationer, inspiration, nytänk och nätverk. Dessutom utlovas en välfylld goodebag så här lagom till jul. Temat är kreativitet.

Det finns säkert fler arrangemang som jag har missat här, men jag håller just på att konsultera min almanacka för att få in i alla fall ett par av de här intressanta tillställningarna i schemat. Fyll gärna på i kommentarsfältet om du har några fler evenemangstips.

Hoppas vi ses i vimlet!

/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar