Den svenska paviljongen på världsutställningen har prisats för sitt fokus på entreprenörskap och innovation. |
Den minsta gemensamma nämnaren för den här resan har varit företagande. Som jag skrev i mitt förra inlägg fick vi en mycket uppskattad specialvisning av den svenska paviljongen med sitt tydliga innovationsbudskap. I samma veva prisades också paviljongen för sitt affärsfokus. Förutom Sverige, fick även Australien, USA och Kanada utmärkelser för att ha särskilt näringslivsinriktade paviljonger.
Några av deltagarna hade passat på att boka in affärs- och nätverksmöten när de ändå besökte Shanghai. Pierre Magnusson och Alan Kljajic från Profil och tryck AB mötte upp en leverantör som de tidigare bara haft kontakt med via mejl. De hade också bokat möte med en helt ny kontakt, som det kanske kan bli affärer med i framtiden.
Tack till Företagarförbundet och Lotus Travel för ett mycket bra researrangemang. Jag tror att alla företagare som åkte med har fått ut massor av sin resa, oavsett om det är mer på det personliga, eller på det affärsmässiga planet.
Maria Linde, press- och informationssekreterare på Företagarförbundet har också bloggat om resan: Just nu från företagsresan till Kina, Just nu från företagsresan till Kina, dag 2, Just nu från företagasresan till Kina, dag 3, Just nu från företagsresan till Kina. Sista dagen. Här finns mycket intressant information, bland annat om Kinas företagsklimat och skattesystem.
/Jonas
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar