fredag, september 03, 2010

Evenemangstät torsdag

Mi Ridell, Jessica Löfström, Douglas Roos och Kicki Theander på Växa 2010
I går droppade evenemangen tätt i Stockholm. Jag hade helst velat gå på allihop, men eftersom jag inte kunde snabbklona mig fick jag nöja mig med två.

Först besökte jag halvdagskonferensen Växa 2010. Eftermiddagen inleddes med en paneldebatt där tre entreprenörer (två var entreprenörskor) fick komma till tals. De betonade att det är viktigt att ha rätt fokus och att verkligen brinna för det man gör. Då är chansen stor att man lyckas.

I pausen sprang jag vidare till Connects kickoff för Cash is Queen, ett nytt nätverk för kvinnor som investerar i tillväxtbolag. Där blev jag inspirerad av både entreprenörer, riskkapitalister och av Cirkus Cirkör – som betonade att de verkligen vet vad risk innebär…

/Helene, i vimlet, i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar