lördag, juli 05, 2014

Glad att det är över – vi ses nästa år!

Almedalsveckan är över för i år, och jag sitter på båten mot fastlandet. Efter många intensiva dagar är jag ganska mätt på intryck, kunskap, inspiration, kontaktskapande, samtal och tal. Även om det på många sätt är fantastiskt att vara en del av när det pågår, så är känslan nu framförallt – lättnad.

Under veckan har jag träffat mängder med fantastiska människor, haft så många givande samtal, och gått på massor av seminarier med kloka (nja, kanske inte alltid) samtal och diskussioner. Här, här och här finns blogginlägg baserade på seminarierna.

Det kommer säkerligen fler inlägg när jag har samlat ihop mig lite, och hunnit reflektera över allt jag har varit med om under veckan. En av många höjdpunkter var fyratimmarssamtalet med Sverige 3.0, ett projekt som grundats av bland andra Navid Modiri. Det gav hopp om framtiden. Med så många kloka människor som tänker och säger så många bra saker, då måste det ju ändå kunna gå bra för Sverige...?

Det är samtalet, om många olika saker, mellan många olika människor, som är Almedalens verkliga styrka. Och det är därför jag hoppas att jag får möjlighet att komma tillbaka nästa år igen. Även om jag just nu är ganska glad att det är över.

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar