torsdag, februari 24, 2011

Maud får råd

Man ska omge sig med kloka rådgivare – tänkte förmodligen Maud Olofsson när hon nu samlar 16 personer till ett advisory board. Alla är yngre än 30 år och de kommer från hela landet. Rådgivarna kommer att diskutera ungas innovationskraft och bistå näringsministern i att ta fram en innovationsstrategi för Sverige.

Bland de 250 som nominerades till rådet är Håkan Alfon en av de utvalda. Han har under flera år arbetat på Venture Cup Öst och därmed varit ESBRIs korridorsgranne.

- Varför vill jag lyssna på er? Jo, jag är 55 år gammal – eller ung – och inser att jag är präglad av mina värderingar och erfarenheter. Jag är ansvarig för Sveriges näringspolitik, och jag måste ha en dialog med den generation som hör framtiden till. Och det är ni, konstaterade Maud Olofsson under presskonferensen där rådet presenterades .

Grattis Håkan, och lycka till i din nya roll säger vi på ESBRI!

Pressmeddelandet från regeringen innehåller också webb-tv från näringsministerns första möte med rådgivarna.

Dalarnas Tidningar vet mer om hemvändaren Håkan.

/Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar