tisdag, mars 24, 2015

Evenemang på gång

Saara Taalas från Linnéuniversitet gästar Estrad 13 april. Foto: Matti Immonen.
Jag uppskattar verkligen mitt jobb. Det är omväxlande, jag får lära mig nya saker och träffa inspirerande människor. En stor del av min arbetstid går åt till att arbeta med vår föreläsningsserie Estrad. Dit bjuder vi in forskare som får presentera sina resultat för en blandad publik. Kan man inte vara på plats finns föreläsningarna att se via webb-tv.

Nästa Estrad går av stapeln 13 april och då får vi veta mer om bland annat lunchleveranssystemet Dabawalla i Mumbai, de fanbaserade filmproducenterna Wreck-a-movie och Slush, Nordens största startup-event.

Jag har också förmånen att få besöka andras evenemang, och de kommande veckorna har jag flera roliga grejor på gång. 30 mars åker jag till Göteborg för att delta i Junior World Entrepreneurship Forum. Det blir två dagar med spännande program och möten med andra deltagare.

15 april arrangeras Connectdagen. Då ska jag och kollegan Jelena lyssna på det intressanta programmet, ställa ut och även passa på att mingla med alla deltagare som finns på plats. Eftermiddagen kommer att bjuda på reflektioner från en entreprenör och affärsängel, och vi kommer att få veta mer om hur musik kan stärka varumärket.

Det finns platser kvar om du också vill delta i något av evenemangen. Hoppas att vi ses!

/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar