onsdag, februari 06, 2013

Att mötas över en kopp forskning

I dag avslutades Småföretagsdagarna 2013. På mitt dagsprogram stod exempelvis en workshop arrangerad av Entreprenörskapsforums Ungt forskarforum. Här träffade jag bland andra de ansvariga för forumet: Mikaela Backman, Anna Jenkins och Johanna Palmberg.

Palmberg disputerade för ett par år sedan, är verksam vid Entreprenörskapsforum och KTH och är vår kontaktperson på forskningscentrumet CESIS. Jenkins disputerade i slutet av 2012, en artikel om hennes avhandling kommer i nästa nummer av Entré. Backman disputerar inom kort, och vi kommer säkerligen få tillfälle att rapportera även om hennes forskning framöver.

Under workshopen presenterades ny forskning av Sofia Wixe, doktorand i nationalekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Göteborg, och Joakim Wahlberg, doktorand vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Wixe forskar om mångfald och regional tillväxt, och Wahlberg om styrelsearbete och entreprenöriella processer.

Jag hade inte träffat någon av de här fem personerna innan Småföretagsdagarna. Nu har jag träffat dem allihop och ”vi har ett ansikte på varandra”. Anna Jenkins och jag fick till och med tid för en liten fotosession inför artikeln i Entré. Man borde verkligen ta sig utanför kontoret oftare, det är ju här det händer!

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar