lördag, mars 12, 2016

På väg till Colombia…

Nu är jag på väg till Medellín, Colombia, för att medverka i en av världens största entreprenöriella mötesplatser: Global Entrepreneurship Congress (GEC). 14–17 mars hålls detta årliga evenemang som samlar runt 6 500 deltagare från fler än 160 länder.

ESBRI är svensk värd för Global Entrepreneurship Week (GEW). Från början var syftet med GEC att samla alla GEW-värdar i ett interaktivt sammanhang för att utbyta idéer och vidareutveckla GEW. Men precis som GEW har växt från en vecka av entreprenörskapsfirande till en hel buffé av olika initiativ och tävlingar, så har GEC utvecklats till mycket mer än bara en samlingsplats för de närmast sörjande.

Temat för årets GEC är ”The Business of Next”. Under ett fullspäckat program kommer en rad olika beslutsfattare, entreprenörer och andra experter från hela världen att diskutera det globala entreprenöriella ekosystemet – nu och i framtiden.

Jag ser verkligen fram emot att vara en del av detta inspirerande evenemang. Jag ser även fram emot min längsta flygresa någonsin (12 timmar till Bogotá), som jag förhoppningsvis går ombord på om några minuter.

Jag återkommer med höjdpunkter från GEC, både här på bloggen och i våra sociala medie-kanaler. Kolla även in vår svenska GEW-webb.

/Jelena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar